Regelbunden träning

Det finns en stor missuppfattning om att man inte kan träna sig i form, när man samtidigt trycker i sig massa godis. Regelbunden träning har alltid varit rekommenderat av läkare. Om du är precis som jag var då, en stor godisätare som åt alla dagar i veckan och tränade desto mindre, kan det hända att du har lagt på dig några kilon och känner dig ful. Att vara en godisätare är inget som du behöver skämmas för. Genom regelbunden träning kommer du tillbaka till din ursprungliga form igen.

Mina erfarenheter

Det var efter ett läkarbesök som jag bestämde mig för att jag skulle sluta äta så mycket godis och istället började träna. Jag fick en planering om att jag skulle börja utföra mindre ansträngningar varje dag och sedan öka efterhand. Jag skulle samtidigt minska till en godisbit om dagen för att få full effekt. Om du känner att du behöver hjälp med ditt sötsug så kan du höra av dig till närmaste vårdcentral för att få prata med någon som kan hjälpa dig.

Du kan också skaffa dig ett gymkort och börja träna en dag i veckan för att sedan öka efter hand som du känner dig bekväm. En annan sak som också är att rekommendera är att du bestämmer dig för att bara äta godis på exempelvis lördagar. Om du inte vill träna på gym kan du träna hemma eller gå ut och gå. Det finns inget rätt eller fel över hur du tränar, men det är bra att röra på sig en stund varje dag. Så småningom kommer du känna att du inte längre är sugen på den där godisbiten på samma sätt som innan. Det var det som hände mig. Du behöver inte lida i det tysta utan du kan också ta tag i ditt liv och börja träna regelbundet, och samtidigt äta godis utan dåligt samvete.